3 levensverzekeringsvoorspellingen voor 2023

 


Terwijl de verzekeringssector blijft navigeren entryway het rhythm van verandering, complexiteit en onzekerheid in onze wereld, blijven consumenten reageren en verwachten ze dat bedrijven beter inspelen operation hun behoeften. De acceptatievoorspellingen van dit jaar bieden een leidraad voor cultivator vervoerders sneller kunnen reageren.


1. Evoluerende cognitieve technologieën zullen verzekeraars helpen kansen te grijpen in meer discrete marktsegmenten

Technologische vooruitgang in computer based intelligence en information break down helpen verzekeraars om marktsegmenten verder te verfijnen. Naarmate deze meer discrete segmenten groeien, groeit ook de mogelijkheid voor verzekeraars om deze aan te pakken met nieuwe producten en diensten bite the dust worden aangeboden through een breder scala aan digitale distributiekanalen. Een van pass on kanalen is ingebedde verzekeringen - het plaatsen van verzekeringen in de klantreis van niet-verzekeringsmaatschappijen - bijvoorbeeld het aanbieden van levensverzekeringen tijdens het aanvragen van een hypotheek.


Nieuwe cognitieve verzekeringsplatforms ondersteunen deze nieuwe producten en distributiekanalen bite the dust levensdragers een manier bieden om pass on kans te grijpen, en naarmate deze stages evolueren, bieden ze een enorm potentieel voor de verzekeringsfunctie. Deze verzekeringsplatforms automatiseren al het verzamelen van bewijs en geven aanbevelingen operation premise van een continu bijgewerkte information dissect motor. Met dit niveau van automatisering en intelligentie kunnen verzekeringsbeslissingen in realtime worden genomen. Bite the dust gevallen pass on verder onderzoek vereisen, worden dan automatisch doorverwezen naar een menselijke verzekeraar. Nu een groot deel van het verzamelen van bewijsmateriaal al is voltooid, kan de menselijke verzekeraar zich concentreren operation verdere dissect, wat leidt child efficiëntere besluitvorming - een duidelijk concurrentievoordeel in snel veranderende digitale distributiekanalen. We geloven dat de innovatie operation dit gebied het komende jaar zal blijven evolueren. Ons compatibility Fuel the Eventual fate of Protection beschrijft operation pagina 11 zelfs digger een levensverzekeraar in China de operationele efficiëntie en klantervaring verbetert entryway gebruik te maken van artificial intelligence en een thin algoritme.


2. Klantervaring zal innovatie operation het gebied van acceptatie blijven stimuleren

In de acceptatievoorspellingen van vorig jaar besprak ik digger klantervaring zal bepalen wie de digitale concurrentie voor nieuwe klanten wint. We verwachten dat deze pattern zich voortzet, maar met een groter bewustzijn van de verwachtingen van de consument en cultivator verzekeraars sneller kunnen inspelen operation hun veranderende behoeften. Ons Accenture Protection Shopper Study-onderzoek heeft bijvoorbeeld aangetoond dat millennial-en jongere consumenten niet de enige companion zijn pass on een digitale ervaring omarmen. Het associate van 55 jaar en ouder wordt horses comfortabeler met digitale interacties. En als verzekeraars klanten willen aantrekken en behouden, staat een digitale klantervaring operation het spel. Acceptatie speelt een cruciale rol bij het ondersteunen van de digitale klantervaring, vooral met de wildgroei aan technologieën voor klantervaring pass on beschikbaar zijn by means of ecosysteempartners.


Nu onze branche verschuift van schadeloosstellings-naar beschermingsproducten, zullen digitale technologieën essentieel zijn voor het bieden van gedifferentieerde ervaringen pass on gebruikmaken van deze stages en ecosystemen om kansen te grijpen met nieuwe productinnovaties. Wij zijn van mening dat innovatie operation het gebied van producten en verzekeringen de komende jaren een belangrijke bron van inkomsten zal vormen. Trama center is echter een uitgebreider gebruik van simulated intelligence, automatisering, information dissect en cloud nodig om de omzet winstgevend te verhogen.


Naarmate verzekeraars hun verouderde kernsystemen moderniseren en storehouse gegevens vrijmaken, kunnen ze hun acceptatieworkflows automatiseren om een snellere digitale koopervaring te bieden, terwijl ze verbinding maken met aanvullende gegevensbronnen bite the dust hen helpen het juiste niveau van risicobeheer toe te passen. Dit verkort niet alleen de verzekeringstermijnen en verlaagt de kosten, het verbetert ook de ervaring van de klant (en de verzekeraar). Evenzo ondersteunt het de geavanceerde ervaring waar consumenten naar operation zoek zijn: naadloos, proactief en gepersonaliseerd.


Volgens een compatibility van Gartner® (Richard Natale, Kimberly Harris-Ferrante, augustus 2022): "Tegen 2027 zal digitaal ontworpen acceptatie de algemene acceptatie hebben bereikt in de levensverzekeringssector, wat resulteert in aanzienlijk hogere inkomsten en winstgevendheid bij verzekeringen en een verbeterde klantervaring. "


3. Human + Machine-besturingsmodellen helpen tekorten aan verzekeringstechnische vaardigheden te verminderen

Digitale technologieën zoals artificial intelligence en automatisering vervangen verzekeringstaken niet. Integendeel, deze technologieën zullen zelfs nog noodzakelijker worden nu verzekeraars te maken hebben met een aanhoudend tekort aan geschoolde arbeidskrachten. Bovendien hebben ze een ability en investeringsstrategie nodig kick the bucket gericht is operation digitale vaardigheden operation het gebied van information examine en no-/low-code-mogelijkheden, samen met het gebruik van flexibele arbeidskrachten om de acceptatiefunctie te optimaliseren.


Met het toenemende gebruik van gegevens van derden, bieden artificial intelligence en automatisering bijvoorbeeld een efficiënte manier om gegevens operation te nemen en bruikbaar te maken voor verzekeraars. Dit geeft verzekeraars de vrijheid om te doen waar ze goed in zijn: risico's inschatten en prijzen inschatten, en tegelijkertijd een tijdige, effectieve besluitvorming stimuleren. Wat hen tegenhoudt, is het administratieve werk dat 40 procent van hun tijd in beslag neemt, volgens ons onderzoek onder 500 Amerikaanse levensverzekeraars.


De eerste stap is het verbeteren van de efficiëntie van back-end acceptatieactiviteiten. Interoperabiliteit is de sleutel child het vereenvoudigen van alle klantgerichte functies, waaronder productdistributie, advertising, verkoop, administration en commercie, naast het gebruik van een geïntegreerde technologiestapel voor verschillende stages en ecosystemen. Ook hier kunnen de hierboven beschreven cognitieve platformen helpen. Naarmate verzekeraars hun digitale mogelijkheden verbeteren om snel in te spelen operation de horses veranderende behoeften van consumenten met nog meer discrete verzekeringsproducten en distributiekanalen, zal de acceptatiecapaciteit gelijke tred moeten houden. Deze combinatie van mens en machine kan een betere ervaring voor verzekeraars en potentiële polishouders mogelijk maken.


Dit is goed nieuws voor de verzekeringswaardeketen en versterkt mijn optimisme over onze area en het vermogen van verzekeraars om de uitdagingen en kansen pass on in het verschiet liggen het hoofd te bieden. We zijn bereid om te helpen. Laten we het hebben over digger u het meeste uit uw technologie en menselijk vernuft kunt halen.

No comments:

Post a Comment

Education: The Gateway to Opportunity and Growth

  Introduction: Education is often referred to as the great equalizer, providing individuals with the tools they need to unlock their potent...